• Sign in
  • |
  • Sign up

Toyota of Gastonia

4821 Wilkinson Blvd.Gastonia, NC 28054
1-866-696-70961-866-696-7096

Services and Amenities

  • Service Centers
  • Factory Authorized Service Center
  • Loaner Cars
  • Parts & Accessories
  • Business Center
  • Internet Access
  • Handicapped Accessible
  • Comfortable Waiting Area
  • Children's Play Area
  • Delivery Options
View all services and amenities

Why You Should Buy a New Car From Us

Toyota of Gastonia in Gastonia North Carolina is one of the premier Toyota dealers of new & used Toyotas serving Matthews, Charlotte NC, Hickory NC, and Huntersville NC. ... Read more
Toyota of Gastonia in Gastonia North Carolina is one of the premier Toyota dealers of new & used Toyotas serving Matthews, Charlotte NC, Hickory NC, and Huntersville NC. We offer a wide selection of new Toyota & used Toyotas. At Toyota of Gastonia, we strive to be your one-stop-shop for all of your Toyota needs. Customer service is a top priority so if you plan to buy a 4Runner, Avalon, Camry, Corolla, FJ Cruiser, Highlander, Land Cruiser, Prius, Prius c, Prius Plug-In, Prius v, RAV4, Sequoia, Sienna, Tacoma, Tundra, Venza, or Yaris, you will find great service at Toyota of Gastonia.

Why You Should Buy a Used Car From Us

Free Car-Fax on every vehicle in stock. Easy terms, zero down delivers. Toyota Certification available on most Toyota's includes 7 year 100,000 mile warranty and 24 hou ... Read more
Free Car-Fax on every vehicle in stock. Easy terms, zero down delivers. Toyota Certification available on most Toyota's includes 7 year 100,000 mile warranty and 24 hour roadside assistance. Print this page and present Brain Warren to guarantee special Autotrader.com price. Internet Pricing is only valid through the Internet Department!

Languages Spoken

  • Español

Dealer Disclaimer

Price excludes administrative, origination, documentary, procurement and/or other administrative fee.
Your Search
All Cars Clear all
Modify Results
A certified pre-owned car has passed a strict inspection by the original manufacturer and is backed by an extended warranty.
Some brands group models with similar body styles together. (Ex: BMW 3 Series or Mercedes-Benz C-Class)
Trim refers to both exterior and interior options that enchance a base model. (Ex: Ford Mustang GT or Honda Accord EX)
These Participating Dealers accept the Kelley Blue BookSM Instant Cash Offer which is a free actual offer based on your specific car's condition and features. Once the Dealer inspects your vehicle to verify the information and confirm the condition of your car, you decide if you want to walk away with cash, use the Offer toward the purchase of another vehicle, or do nothing at all.
1000,2000,3000,4000,5000,6000,7000,8000,9000,10000,11000,12000,13000,14000,15000,16000,17000,18000,19000,20000,22000,24000,26000,28000,30000,35000,40000,45000,50000,55000,60000,65000,70000,75000,80000,85000,90000,95000,100000$1,000,$2,000,$3,000,$4,000,$5,000,$6,000,$7,000,$8,000,$9,000,$10,000,$11,000,$12,000,$13,000,$14,000,$15,000,$16,000,$17,000,$18,000,$19,000,$20,000,$22,000,$24,000,$26,000,$28,000,$30,000,$35,000,$40,000,$45,000,$50,000,$55,000,$60,000,$65,000,$70,000,$75,000,$80,000,$85,000,$90,000,$95,000,$100,000
Style
Choose more »
Make
Choose more »
Type
Exterior Color
Choose more »
Engine
Transmission
Features
Choose more »
Drive Type
Fuel Type
Fuel Economy
Interior Color
Choose more »
Doors
Listing Features
Page 1 of 16
You have already selected three cars.
Next »

Dealer Ratings

24-Month Overall Rating
  • 4.7
    Customer Service
  • 4.7
    Quality Of Work
  • 4.7
    Friendliness
  • 4.6
    Overall Experience
  • 4.7
    Price

Dealership Reviews

1 - 5 of 81 
DLH4/19/2016 03:47:02 PM
5.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(USED)
Would I Recommend this Dealer:Yes
Who Helped Me:Ashraf Ashour,Pete Ballard,Corey Poindexter
I had a very good experience with this dealership. Everyone from Ashraf, Pete and Corey, all were helpful and fair. I would buy from this dealership again.
Ksearay094/10/2016 08:13:52 PM
5.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:Yes
Who Helped Me:Ashraf Ashour
I came in looking for a car in a specific price range and Ash found me exactly what I was looking for, for the price I wanted. He was very courteous and made sure I was well taken care the whole time I was there. I would recommend him to anyone who is looking for a car.
Toyota of Gastonia responded to this review
4/11/2016
Thank you so much for your kind review and recommendation! We are glad to hear you enjoyed your car-buying experience with Ash, and we look forward to seeing you again for all your future automotive needs!
Rafael Diez3/08/2016 11:22:04 AM
5.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(USED)
Would I Recommend this Dealer:Yes
Who Helped Me:Ashraf Ashour
I recommend you talk to this salesman ashraf he helped me a lot he talk to the manager to get less the interest to get the payment l want, nice guy good altitude and friendly I am happy with my highlander 2014 THANKS YOU
Toyota of Gastonia responded to this review
3/09/2016
You are very welcome, Rafael, and thank you for your kind review and recommendation! On behalf of the entire Toyota of Gastonia family, congratulations on the purchase of your Highlander! We are glad to hear you enjoyed your car-buying experience with Ashraf, and we look forward to seeing you again for all your Highlander's routine maintenance!
Cad3/01/2016 05:15:54 PM
5.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(USED)
Would I Recommend this Dealer:Yes
Who Helped Me:Ashraf Ashour
This place is great! After much research and online reviews I was led to this particular dealership. Ashraf Ashour was the dealer that helped me. He was friendly, funny and a great joy to work with. Everyone there was very friendly and helpful. Ashraf told me not to worry and that he would do his best to help me. I was able to purchase my first vehicle on my birthday and it was awesome! I know I would never be able to find this type of car (practically brand new) for the price I received anywhere else. A big thank you to all at Toyota of Gastonia and especially Ashraf Ashour who went above and beyond his job to help me! I pray God continues to bless you all! P.S. I went to a few dealerships before coming here and this was the best experience from the time I stepped on the lot until I drove off. I was immediately greeted, asked which vehicle I wanted, walked straight to the vehicle (the one I actually purchased) and allowed to test drive it before we even went inside to the computer. I did not get this type of service anywhere else I went.
Toyota of Gastonia responded to this review
3/04/2016
You are so very welcome, and thank you for taking the time write such a glowing review! We are glad to hear you enjoyed your car-buying experience with Ashraf, and that he was able to help you find the perfect vehicle to fit your needs! On behalf of the entire Toyota of Gastonia family, happy belated birthday, and we look forward to seeing you again for all your future automotive needs!
Cris P.2/15/2016 06:33:59 AM
1.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:No
Who Helped Me:Christopher Kosa
The buying experience was not great but it worked, now, the service, that is another story. I stopped by for my first oil change and when I got home I realized that somehow they had overfilled the motor with oil, I called the dealer to notify them and they told me ''Stop by and we'll drain some of it''. I live 30 miles away from the dealer so I would be driving 60 miles, wasting my gas and most importantly my time for them to correct their own mistake. I drained the oil myself and ended up with a full quart of extra oil, when I told them that, all they could say was '' I don't understand how that can happen, we use the oil guns'' as if a machine could never be calibrated wrongly, on top of that the technician performing the service didn't even bother to check the oil level after filling it. Throughout the whole time I was getting a bad attitude from the service department as if that was my fault. I avoided this place for a while but returned for another oil change, this time they didn't tighten the drain plug, which I realized the next day. I called them to see what could be done and again the great and caring ''service department'' told me ''bring it in, we'll check it out'' without asking how much oil I had lost, once I brought that up to his attention he told me he assumed I had checked. Long story short, I tightened the plug and had to add 3 quarts of oil at almost $8 each, plus now I have two huge oil stains in my garage and driveway for which they offered me some cat litter stuff to soak it up. The undercarriage of my truck was now soaked with oil so I went to the dealer to cleaned it. By now I was dealing with the sales manager, I told him do not wash the truck just remove the oil from the undercarriage. About 45 minutes later the truck comes back and they washed the whole truck, the next day I noticed 3 scratches that were not there before. I checked out their detail department and sure enough they wash the cars with long handle brushes which could explain the scratches. I brought this up to the sales manager's attention he didn’t say much and told me to go to the body shop behind the dealer to get a quote to repair the damage. A couple of days later I stopped by to drop off my truck to fix the scratches and the body shop was telling me it was going to take 4 days to complete the repairs but the sales manager would only offer me a rental for one day, after much back and forth he finally told me that he wasn't going to paint the truck at the body shop but have a guy fix the scratches and that is why it would only take a day, so he lied to me and made waste my time going and getting an estimate. If you know anything about paint you know that scratch repairs can be seen from a mile away, on top of everything, he said he thought I was lying about the scratches and would never be satisfied, treating me as a ''problem customer''. I am tired of having to waste my time and money to correct their mistakes and now I'm a problem customer. If I was trying to get something out of anyone I would have gone to a dealer where I know they care about their customers and not this xxxx hole where I was already certain they did not. I attempted to contact the general manager, I left him a message but obviously have gotten no response. So learn from me, they don't make mistakes, you do, your mistake was buying from them and taking your vehicle there for service.
Toyota of Gastonia responded to this review
2/18/2016
Cris, we are very sorry to hear you have not been satisfied with your recent service experiences. We strive to deliver the same excellent customer service you received while purchasing your vehicle in our service department, and we apologize if you feel we have failed to meet that expectation. Our General Manager, Mark Hoffman, will be returning your call soon, but please do not hesitate to reach out to him directly at (704) 824-7777 with any questions or concerns you have in the meantime. We look forward to speaking with you, and proving our commitment to providing complete customer satisfaction. Thank you.
Next »
This image is a stock photo and is not an exact representation of any vehicle offered for sale. Advertised vehicles of this model may have styling, trim levels, colors and optional equipment that differ from the stock photo.
Close 
Toyota of Gastonia : Gastonia, NC 28054 Car Dealership, and Auto Financing - Autotrader