• Sign in
  • |
  • Sign up

Ray Brandt Dodge Chrysler Jeep

1660 Westbank ExpresswayHarvey, LA 70058
1-888-351-30821-888-351-3082

Services and Amenities

  • Factory Authorized Service Center
  • Parts & Accessories
  • Detailing
  • Internet Access
  • Handicapped Accessible
  • Comfortable Waiting Area
  • Delivery Options
  • Diesel
View all services and amenities

Why You Should Buy a New Car From Us

At Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram, we are committed to providing quality customer service - before and after your purchase. If you have any questions or need help fin ... Read more
At Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram, we are committed to providing quality customer service - before and after your purchase. If you have any questions or need help finding a vehicle, please call our Internet Director Cochise Brunet 504-363-1999.

Why You Should Buy a Used Car From Us

At Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram, we are committed to providing quality customer service - before and after your purchase. If you have any questions or need help fin ... Read more
At Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram, we are committed to providing quality customer service - before and after your purchase. If you have any questions or need help finding a vehicle, please call our Internet Director Cochise Brunet 504-363-1999.

Languages Spoken

  • Español
Your Search
All Cars Clear all
Modify Results
A certified pre-owned car has passed a strict inspection by the original manufacturer and is backed by an extended warranty.
Some brands group models with similar body styles together. (Ex: BMW 3 Series or Mercedes-Benz C-Class)
Trim refers to both exterior and interior options that enchance a base model. (Ex: Ford Mustang GT or Honda Accord EX)
These Participating Dealers accept the Kelley Blue BookSM Instant Cash Offer which is a free actual offer based on your specific car's condition and features. Once the Dealer inspects your vehicle to verify the information and confirm the condition of your car, you decide if you want to walk away with cash, use the Offer toward the purchase of another vehicle, or do nothing at all.
1000,2000,3000,4000,5000,6000,7000,8000,9000,10000,11000,12000,13000,14000,15000,16000,17000,18000,19000,20000,22000,24000,26000,28000,30000,35000,40000,45000,50000,55000,60000,65000,70000,75000,80000,85000,90000,95000,100000$1,000,$2,000,$3,000,$4,000,$5,000,$6,000,$7,000,$8,000,$9,000,$10,000,$11,000,$12,000,$13,000,$14,000,$15,000,$16,000,$17,000,$18,000,$19,000,$20,000,$22,000,$24,000,$26,000,$28,000,$30,000,$35,000,$40,000,$45,000,$50,000,$55,000,$60,000,$65,000,$70,000,$75,000,$80,000,$85,000,$90,000,$95,000,$100,000
Style
Choose more »
Make
Choose more »
Type
Exterior Color
Choose more »
Engine
Transmission
Features
Choose more »
Drive Type
Fuel Type
Fuel Economy
Interior Color
Choose more »
Doors
Listing Features
Page 1 of 18
You have already selected three cars.
Next »

Dealer Ratings

24-Month Overall Rating
  • 2.0
    Customer Service
  • 2.0
    Quality Of Work
  • 2.0
    Friendliness
  • 1.8
    Overall Experience
  • 3.0
    Price

Dealership Reviews

1 - 5 of 12 
Mary C.1/26/2016 11:33:46 AM
1.0
Overall Rating
Overall Experience
Reason for My Visit:SALES(USED)
Would I Recommend this Dealer:No
Who Helped Me:Marty
Where to start? This review is for the sales/financing dept. of the used car section. I worked with Ricardo (who was great and has nothing to do with this). I test drove the car, liked it and went into the office to talk about price. Ricardo brought in the used car manager (Marty?) and he was so condescending to me. Twice, he asked me if my husband needed to be in the room to talk about price. Twice I told him no. He asked me what I wanted to pay for the car (of course, I throw out a low number, so we could meet somewhere in the middle). He wouldn't even give me a price. He just kept asking me what I want my monthly payment to be. He wanted met to put in an application for financing without knowing how much the final car price would be. I told him I wouldn't fill out anything until we agree on a price. I actually already have financing for the car, and they told me they could get a better rate, and then they told me they wouldn't accept my financing. I ended up very frustrated and left. It's unfortunate because I really did like the car and I was ready to buy it (if we could agree/negotiate a price). It felt very scam's and stereotypical used car dealership. Luckily, it's not the only car out there, and I am patient. Fast forward to 2 days later...Ricardo calls me to apologize. Like I said, I have no issue with him. He was and respectful. It was the manager who really rubbed me the wrong way - he was very pushy and really tried to get me to fill out a credit application. I know they make money on the back end, but in this case, wouldn't you rather have a deal, sell a car, have a good word of mouth review/recommendations from a happy customer, and potentially repeat business? Fast forward to today...I called 3 other Ray Brandt dealerships to see if they would take the independent financing I had already been approved for, and they all told me yes, of course. When I spoke with the financing manager at the Ray Brandt Chrysler/Dodge/Jeep today, I told him I was interested in a car on their lot, but had my own financing. Do they accept it? He told me he didn't know and that I was speaking with the wrong person, I had to speak with the used car manager. Marty (sp?) called me back and it was the same guy I had spoken with in person last week...again, condescending and tried to push me to fill out their credit application. Again, no price...he wants me to go in. I told him I wasn't driving over to the West Bank until I knew a price and agreed with it...he dropped it by a few measly dollars. Fine. But he said he wouldn't take my financing. AND...if I decide to go in, to bring my husband!!!!! This is not the 1950's...I have never felt so gender discriminated against, as I did with this dealership. It was a terrible, infuriating feeling. I will be sure to tell everyone I know (and I know a lot of people) to stay away from that dealership. I will also be sure to write a complaint to Chrysler/Dodge/Jeep to let them know of my issues with this dealership that supposedly represents their products. I'm very dissappointed.
mrcoolpop1/08/2016 10:50:36 PM
1.4
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:No
Who Helped Me:None
I went to this delearship today to purchase my wife the 2016 Grand Cherokee only to get no service. We parked directly in front so clearly they could see that we were shopping. We look at a few of the displsays that was in from anticipating that a salesman’s would come. After about 6 or 7 minutes no one came. We decided to go in the show room and clearly there were 4 or 5 salesman and NONE even look at us. So we kind of look at the ones on the floor still no salesman, continue to look and nothing. Finally, we went and got a brochure from the shelf and proceed to the exit door. There was one salesman that seen us drive up watch us on the floor all while sitting at his desk assuming to be on a cell phone with no interest or concerns about even asking simple words “may I help you”. We continue out the door into our vehicle and left. We will now go to Baton Rouge and purchase the vehicle.
Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram responded to this review
1/26/2016
Hi Mrcoolpop - We apologize for your experience at our dealership. Our goal is to greet every customer as soon as they arrive, so that we can address your needs and help you find the right vehicle for you. We have forwarded your comments to our general manager, Mike Canales, for follow-up. Please let us know if there's anything else we can do to help!
No more jeeps12/18/2015 03:11:33 PM
1.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:No
Who Helped Me:Cochise, Mike Canales, Vladimir Joseph
I purchased a new jeep cherokee 10/4/14, like one other person on this site, they asked us to come in and sign a new contract due to an "error" on the original. The cherokee was not a quality vehicle and when I would speak to the service department it was nothing but hassles. I traded the cherokee in 9 months later for a new F150. 5 months later I am still trying to get a refund on my GAP & AMBI policies. I have finally gone to the company that provides the policies and we are cutting Ray Brandt out of the process. Jeep has lost a 15 year customer because of the poor quality of service from these people. All they had to do was return a phone call or answer an email to tell me they couldn't/wouldn't provide customer service. If I could give them negative stars I would!
Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram responded to this review
1/26/2016
We apologize for the miscommunication from our finance department regarding the refund of your GAP and AMBI policies. We are happy to work on the customer's behalf to request the refund from the insurance company; however, we cannot control the response time of the insurance company, and are unable to issue any refunds until we receive payment from the insurance company. We apologize for any delays you have experienced, and for the frustration this situation has caused. Please let us know if there's anything we can do to turn your experience into a five-star one!
Nikki1/10/2015 03:15:21 AM
1.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:No
Who Helped Me:Vladimar Josesh/ Chantele Britton / Mike Canales
We went to the dealership to lease a new vehicle and traded in our old vehicle. When the deal was done they wrote us a I owe you for $3000.00. Two weeks later we still don't have our check, after going over there several times the manager Mike Canales asked my husband to come in and pick up the check. Once inside of the dealership can you believed this man tried to get my husband to sign a new contract which he refused so of course they refused to give him the check. This dealership has some shady business going on. We will be contacting a lawyer about this! We will never deal with this dealership again......this is a nightmare!!!!! PEOPLE PLEASE BEWARE OF THESE PEOPLE.....THEY WILL MAKE YOU COME OUT OF CHARACTER.
Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep Ram responded to this review
1/29/2015
Hi Nikki - We apologize for the misunderstanding regarding your trade-in and the lease agreement on your new vehicle. The lease process can be very confusing, especially when there’s a mistake in the paperwork. When you leave the dealership with your new vehicle, the last thing you want to hear is that there’s an issue with your agreement that needs to be corrected! We understand your frustration, and apologize that the error in the finance agreement occurred. The original lease agreement had an error in the calculation of the residual value for your new vehicle, and we didn’t catch that when we originally submitted your lease agreement. The leasing company caught the error and refused to release funds to the dealership to pay for your new vehicle, until they received a new lease agreement with the correct residual value. In order for the dealership to have the funds to pay the “I owe you” on your trade, we needed to receive payment from the leasing company, and to do that, we needed to amend the lease agreement with the correct residual value. Unfortunately, we weren't able to correct the documentation without asking for your signature on the new paperwork that restructured your lease. The corrected residual value actually reduced the monthly lease payment on your new vehicle, so we certainly weren’t trying to con you in any way. Our general manager, Mike Canales, was available to explain why the new agreement was necessary to complete your lease and issue your trade check as soon as possible. We were trying to help you save some money on your deal, but it sounds like we weren’t on the same page about the changes to the lease agreement. It’s clear this led to serious frustration for you, and we apologize for that. Customers often don’t trust car dealerships to be transparent in their sales and financing process, so we understand how having us ask to amend your lease agreement would raise suspicion. In no way would any staff member at Ray Brandt Chrysler Dodge Jeep take advantage of a customer for our financial gain. If the lease change had resulted in an increase to your lease payments, we would have worked with you to honor the deal you originally signed. In this situation, the lease change actually lowered your monthly payments, which should have been good news. It sounds like we didn’t communicate that clearly from the onset, and we apologize for the confusion. Our goal is for every customer to leave our dealership happy and with a complete understanding of the terms of their vehicle lease or purchase. Please reach out to us if you have any other questions or concerns about the changes to your lease agreement.
kjauthement6/25/2014 10:46:31 AM
5.0
Overall Rating
Customer Service
Quality Of Work
Friendliness
Overall Experience
Price
Reason for My Visit:SALES(NEW)
Would I Recommend this Dealer:Yes
Who Helped Me:Barry Spahr / Shawn Wilson
I recently purchased a 2014 Jeep Grand Cherokee 4WD Summit (Diesel) from Ray Brandt Dodge Jeep. I initially visited Bergeron Jeep, but got the "run-around" on the price of the vehicle and my trade. After wasting 4hrs of my time, I decided to go across the river to Ray Brandt. Once I arrived, I had both a sales person, and a sales manager help me with the purchase. I had to order the Jeep, but it arrived sooner than expected. Once it arrived, I was out of the door in less than 1.5hrs. I was very impressed with both Barry Spahr and Shawn Wilson. These guys will go to whatever length necessary, to make the purchase experience a positive one. I will definitely recommend this dealership to family and friends.
Next »
This image is a stock photo and is not an exact representation of any vehicle offered for sale. Advertised vehicles of this model may have styling, trim levels, colors and optional equipment that differ from the stock photo.
Close 
Ray Brandt Dodge Chrysler Jeep : Harvey, LA 70058 Car Dealership, and Auto Financing - Autotrader